Artikel
Ravenclaw, Hufflepuff, Gryffindor og Slytherin samarbejder nu om at opretholde en god skole i en verden, hvor der er plads til alle. En skole, hvor alle huse baserer deres grundlæggende værdier på: Venskaber, Fællesskab og Demokrati.
Hogwart NewsHogwartNews
november 14, 2022
jako274a@akskole.dk
Det ondess kamp imod det gode er forbi?
Snape står med sin tryllestav, og byder alle elever velkommen ind i Hogwarts. 14/11-2022
Det ondes kamp mod det gode er forbi. Troldmandsverdenens krig mod ‘Ham-som-ikke-børnævnes’ (Lord Voldemort) er forbi. Freden har sænket sig og alle huse på Hogwarts har fundet et fælles fodslag. Men er alle huse nu så gode venner som det ser ud til? Nyhedsredaktionen har været på besøg i Hogwarts og har været forbi alle huse. Der er blevet spurgt ind til husenes planer for ugen, husenes værdier o.l.
I Gryffindor er lederen Sara Kira Dabali. Huset har ligesom Slytherin heller ingen værdier lige nu, men er dog i færd med at vælge tre på demokratisk vis - (holdet har tilgængelig et mega sejt kampråb, som vil stå nederst på siden.) I løbet af ugen skal holdet pynte op, lave eliksir, lave små ugler, bål og snobrød, spille og træne til den store quidditch-kamp på fredag.
HufflepuffRavenclaw
Ravenclaw har i dag åbnet for alle deres værksteder, som børnene skal besøge i løbet af denne uge. Holdet har en leder, som er Seyma Dogan. Alle hold har har 3 forskellige værdier, og Ravenclaws værdier er klogskab, kendskab og kreativitet. Det vil sige at deres fokuspunkt i denne uge er disse tre værdier. Derudover skal de lave nogle forskellige aktiviteter som er at lave tørklæde, male, lave skåle ud af perler, klippe klistre og spille Quidditch. Børnene bliver delt op i værkstederne, og bliver senere roteret så alle får lov til at prøve alle de aktiviteter der bliver udført.
Hufflepuff
I Hufflepuff er holdlederen Julie Louise Christiansen. Huset har foreløbigt blot 1 værdi; venskab, men de fortæller, at de tre sidste værdier snart vil blive fundet. Huset har planlagt, at de i løbet af ugen skal lave tryllestave, ugler, uldværksteder, vingummier, popcorn, krammerhuse og synge. For at alle elever kommer til at få prøvet lidt af hvert, kommer de til at rotere i løbet af ugen. Huset er desuden i færd med at skrive en sang for huset, men de mener, at den først må høres, når de mener, at det er på tide.
Ledelsen er også med!
Kampråb Foreløbigt har kun Gryffindor, Ravenclaw og Hufflepuff. De lyder således: Gryffindor: Vi er røde vi er gule, vi har magien ved vores side, åhhh Gryffindor. Hufflepuff: Hufflepuff Hufflepuff, Med det sorte-gule stof, Se os når vi fanger lynet, Så ka´ I bar´ nyde synet, Goooooooo Hufflepuff! Ravenclaw:Ahhhh 1 2 3, Ravenclaw - *klap klap klap* - Ravenclaw - *klap klap klap* - Ravenclaw ohlololololo
Slytherin
I Slytherin er Christian Geisler holdlederen. Huset har ikke nogle værdier lige nu, men de er i gang med at finde på nogle. Eleverne i huset skal i løbet af ugen lave træugler, tryllestave, filt slipse og quidditch spil. I øvrigt skal de på holdet lave mad og spise i fællesskab. Eleverne skal hele ugen rotere, sådan så alle får lov til at prøve det hele.