Inklusionsteam
Cecilie
Yasmin Turan Bentsen
Inklusionsvejleder
Yasmin er derudover ICDP-træner, medlem af vejlederteamet og tovholder for fremmødeteamet.
Mail: ytb@albertslund.dk
Tlf.: +45 51 55 93 74
Aula: YTB
Josephine Sørine Aage Petersen
Inklusionsvejleder
Josephine er derudover RGP-træner og
medlem af fremmødeteamet samt tovholder for PESA og BASAL, uddannet børnegruppeleder (skilsmisse – sorggrupper), kursusleder (Diamantforløb – vredeshåndtering) og DUÅ forældregruppeleder.
Mail: osj@albertslund.dk
Tlf.: +45 24 76 31 98
Aula: JOP
Karina Baymler
Herstedlund Skole og I-teamets værdier
En af Herstedlund skoles målsætninger er at udvikle inkluderende lærings- og trivselsfællesskaber samt undervisningspraksis. I-teamets opgave er at bidrage til at fremme alle børn og unges læring og trivsel i det almene fællesskab, jf. Herstedlund skoles værdigrundlag, Herstedlund skoles årgangs – og klassemål for læring og trivsel, Albertslundkommunes Børne- og ungepolitik samt Albertslund kommunes Skole for alle.
HVAD KAN I-TEAMET BIDRAGE MED ?
I-teamets overordnede arbejdsopgaver:
- Sparring, vejledning og medpraktisering
(planlægning, udførsel og evaluering) - Observationsforløb
- Formidling af ny viden og forskning
samt ideer til lærings- og
trivselsfremmende tiltag - Deltagelse i Børnemøder,
Indsatsudvalgsmøder og evt.
Netværksmøder
I-teamet skal understøtte at vi, på Herstedlund skole sammen, udvikler en undervisningspraksis med inkluderende læringsfællesskaber – også i frikvarterer og overgange til SFO, klub eller andet. Det betyder, at omdrejningspunktet for Iteamets arbejde er at fremme alle børn og unges læring og trivsel i det almene fællesskab, jf. Herstedlund skoles værdigrundlag og Albertslund kommunes Børne- og Ungepolitik.
Dette sker gennem et tæt samarbejde, tydelige mål, koordination af indsatser, øget refleksion og udbygning af viden og handlekompetencer. I-teamets primære arbejdsopgaver er således at understøtte den fagprofessionelle kompetenceudvikling, øge refleksion og udbygge handleteori på alle skolens arenaer. I-teamet arbejder systemisk orienteret, jf. skolens pædagogiske værdier. Fokus rettes mod de kontekstuelle forhold, hvor læring og trivsel tænkes i sammenhæng med fx undervisningens indhold og struktur, og forsøger altid at inddrage elevernes perspektiv.
I-TEAMET SKAL UNDERSTØTTE VORES FÆLLES KOMPETENCELØFT
Fælles løft:
I-teamets arbejde består bl.a. i kortere intensive indsatser i samarbejde med lærere og pædagoger, herunder sparring, vejledning og igangsættelse af procesorienterede indsatser, der fremmer det inkluderende miljø for børn – og voksne – i skole, på SFO og i klub, Vi skal udvikle vores viden, kompetencer og handlemuligheder sammen, så vi bliver stadig bedre til at lave god skole for alle vores elever. I-teamets opgavetilgange afspejler dette afsæt.
-
Vi vil distriktets børn – I vælger os
-
Du opnår dine mål – og du får din rette uddannelse
-
Vi har de dygtigste medarbejdere til at hjælpe dig
-
Alle er en del af fællesskabet – alle bidrager til fællesskabet